tisdag 7 december 2010

Dag 2, Min 1:a kärlek.....

......till en människa? Ett husdjur? Ett mjukdjur?

Jag antar kanske att det är menat till en människa... Fast det är kanske en tolkningsfråga?
Som liten var man ju kär lite nu och då, men jag tycker kanske inte att det gills.

1.a gången jag var kär var nog i 7:an.... Alla som kände mig då vet i vem! Ja, hela skolan visste det. Det varade länge. Ända till 8:an.... Fast kär och kär.. Det var jag nog inte så här i efterhand. Snarare förälskad! I ensamhet dessutom då det aldrig blev ngt...

Min 1:a riktiga kärlek, när man är så där kär på riktigt. När förälskelsen övergår till vardag och kärleken växer fram. Den mötte jag när jag var 16 år. (även om jag då trott mig varit kär flera ggr innan)

En blond och blåögd yngling var han.... Attans så förälskad jag var i han. Fjärilar i magen jämt och ständigt. Tunghäfta när jag försökte säga ngt. Förälskad, det är jag fortfarande från och till, även om jag nog är mest kär.

Ynglingen är inte längre en yngling utan en man i sina bästa år. Min sambo, mina barns pappa, ngt av det bästa som hänt mig! (ngt ja, jag har ju 2 underbara barn också)

Han är min 1:a riktiga kärlek... För nej, så här i efterhand så betyder inte alla "skolförälskelser" ngt.... Då var man ju bara kär på "låtsas". Det här, det är på riktigt! Det är det här som betyder ngt! Så om jag får tolka rubriken hur jag vill, så ändrar jag den lite. Till "Min 1:a RIKTIGA kärlek"

Älskar dig Tony!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar