lördag 4 april 2009

Helt UNDERBAR dag!

Vaknar tidigt, tidigt. Men det gör ingenting. Inte när solen skiner in genom persiennen och en liten tjej väcker mig med ett gurglande skratt. En liten större kille kommer och kryper ner i sängen.- Just då, känns allt så underbart. Även om klockan inte ens hunnit passera 07.00.

Blev lite frukost och plockande i köket innan vi (= Jonatan, Linnéa och jag) packade oss in i bilen för att åka till varpan. (där Tony och Björn redan var sen ännu tidigare och höll på att angla) Linnéa hjälpte mig .....
Stoppar nyckeln i tändningen och.... Ingenting händer. Och jag menar ingenting. ( eller jo, ett ynkligt litet morrande hördes). Dåligt med batteri. Kollar överallt. Ingenting har stått på. Säger några mindre fina ord och bilen får heta både det ena och det andra. Ringer sen till Tony som får komma hem och hjälpa till med startkablar..... SEN bär det iväg.

Är ute på isen i det helt underbara vädret. Solsken, vindstilla och klarblå himmel. En eld att grilla korv på och trevligt sällskap. Vad mer kan man begära för en perfekt dag....
Jo, grillning av kött hemma på altanen på kvällen så klart. Blev både grillning och ätning på altanen vid kl 18;00. Och tro det eller ej, men då hade jag fortfarande bara kortärmat på mig. (tankar på mjölkstockning försvann för ett tag. Hoppas jag klarar mig..) Min bror, Björn och AnnaKarin kom också över och åt. En mycket trevlig dag...

Linnéa satt ute på en filt och var mycket fundersam över vad hon hade på sina fötter. Invigde sina söta små skor...

Kanske jag eventuellt skulle ha smörjt mina kinder lite då jag nu har spår av solen där.... (lite röd)... Men det lägger jag INTE ut nåt kort på...

1 kommentar:

  1. Myyssss! :-) Varför känns livet så enkelt när det är vår?

    SvaraRadera