onsdag 16 december 2009

Lussefirande och tomteland...

Ja på fredagen den 11 dec så var det dags för luciatåg med dagmammorna. Barnen var så söta och duktiga... Kan inte lägga ut kort från det nu då det är andra barn med på korten också.


Efter lussetåget så var det dags för en tur till Mora för att hälsa på den riktiga tomten. Vi åkte med öppna förskolan i Hosjö. Församlingen betalade både för resa och inträde och då vi varit flitiga besökare på öf så passade det ju bra att åka med. Vi bjöd med våran favourit L8 också....
Småtrollet: Jonatan, Älvan: Hilma, Häxan: Villiam´L8 är aktiv i "trollskolan"

L8 i trollkungens stol


Och Jonatan


En av tomtens renar. Undra vilken..... Han har ju ingen röd mule så det är inte Rudolf i alla fall.Linnéa sitter och myser i vagnen. Ca. 10 minuter senare så sov hon sött, och länge.... Ingela, L8, Hilma, Jonatan och Villiam i tomtens släde.
Och jag...... (Linnéa sov sött så hon blev inte med på kort)

Den alldeles riktiga Tomten.... Jonatan önskade sig en polisstation i julklapp... Och om man önskar sig det av den riktiga tomten så måste man väll få det? Eller?



Den här var det bästa på hela tomteland enligt Linnéa. Smackade och pekade på henne så fort hon fick chansen...

Bussresa dit och hem och en hel dag på tomteland. 2 barn som skötte sig exemplariskt både dit och hem. Kan inte bli annat än stolt!

2 kommentarer:

  1. Hej mitt vinterland! Jag har tydligen fastnat på bild lite här och där.. Klart jag var aktiv i trollskolan, för hur ska jag annars veta hur jag ska göra om jag möter ett troll.. Men nu kan jag allt formler och knep..
    Tack så jätte mkt för att jag fick följa med er till Tomteland. Det var jätte roligt och jag gör gärna om det nästa år!!
    Kramar till er alla

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha haft en fin dag hos tomten! :-) Om vädret håller och Gud vill (nåja, nästan iaf) så åker vi nog dit den 23e, hoppas på lite julkänsla då... Tycker mest att det är stressigt ju!
    /MalinT

    SvaraRadera