lördag 20 juni 2009

30 + 60 = 90......

I dag var det dags för sambon och svärfar att ha en gemensam fest. Tony blev 30 i februari och svärfar Kent fyller 60 i dec... Det resulterade i en fest lite så här mitt-i-mellan....

Jag såg min chans att göra tårtor.....(gillar :-) )


Den till Tony blev den bästa kan jag tycka...

(fylld med dumlefluff och hallonmos, spacklad med dumlefluff, täckt med mmf och dekorerad med dumle och block choklad )



Kent´s blev lite flickig....... Men är det midsommar så ska det vara jordgubbar.

(Fylld med bourbon vaniljcreme, mammas hemgjorda plommonsylt, spacklad med vaniljgrädde, täckt med jordgubbsmarsipan, dekorerad med färska jordgubbar och mörk blockchoklad)



Hoppas dom blev mums.... Dom kanske äts just nu, när jag sitter här och skriver..... Jag tog mitt pick och pack ( i det här fallet barnen) och åkte hem. Sovdags för dom små......

Linnéa mumsade i sig mat där..... Ganska nöjd med att sitta och studera allt som hände runtomkring. (ser att hon börjar bli mörkhårig igen minsann)Väl hemma så slocknade hon utan ett pip efter ett bad. Ville inte ens ha gröt... Nu ska nästa i säng.... Och sen är det min tur!!! Härligt! Längtar efter sömn efter att ha varit vaken i 21 timmar igår och bara sovit 4 timmar i natt...(Zzzzzzzz).
God natt!

1 kommentar:

  1. JÄTTEFINA tårtor!!!!! PS: tack för igår...DS

    SvaraRadera