torsdag 26 augusti 2010

Skär i mammahjärtat...

I morse var Linnéa och jag och lämnade Jonatan i skolan. Det gick smärtfritt som vanligt. Han tycker verkligen att det är jätte skojj! (det enda som inte är skojj är att gå upp 07:00)

Ngn som inte tyckte det var lika skojj att gå till dagmamman var Linnéa... Hon sa "Nea me bobbet, Nea me bobbet osv". När jag satte henne i dagmammans vagn så kramade hon nallen, tittade ner i knät och såg ut att brista i gråt när som helst! Det skär i mammahjärtat när jag ser det. Tyst gråt är värre än gap och skrik.
I dag skulle dom till förskolan och jag vet att väl där kommer hon tycka att det är jätte skojj! Men att se dom tårfyllda ögonen kan få vem som helst att falla i gråt.

När jag sen hämtade skruttan så utbrast hon: "Mamma pom, mamma pom" i en förvånad stämma.. Hur hemskt är det inte när barnen blir förvånade över att man kommer. Som om man inte brukar komma och hämta dom...

Ngt som är ännu mer tragiskt är mitt besök på Vikt Väktarna i dag! Shit pommesfrites! (vilket jag hädanefter INTE ska äta). VV besöket efterföljdes med ett besök på gymmet.... Nu får det vara nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar