måndag 30 augusti 2010

Man kan nästan tro att jag är 6 år som har en lös tand....

............................Säger Jonatan med ett leénde. I går kände han att en tand var lös. Nere fram till vänster tror jag det är. Fatta hur stort det är att tappa sin 1:a tand ! Nu är den ju inte tappad än utan sitter fortfarande i tryggt förvar på nedersta tandraden, om än lite vingligt.

Jonatan har mkt funderingar över åldrar och när man lär sig saker. Är man 6 SKA man tappa tänder, går man i 2:an så KAN man läsa (för att det har ngn sagt) osv......

Kul med barn och deras funderingar..

Nu ska jag stoppa både barn 1 och 2 i sängen. Var uppe TIDIGT i morse. Båda lämnades runt kl 06:30 hos dagmamman och på fritids.

Så, bye bye!

1 kommentar:

  1. Åh, jag tycker det är så härligt när barn tycker och tänker! Och tänder är ett fascinerande ting! Att tappa sin första tand är lika stort som ett mirakel!

    Abbe fick vara med när hans kusin drog ut en tand för ett par veckor sedan. Fortfarande drar han upp detta vid de mest oanade tillfällen. För honom var det mer som en chock, ett mysterium. Varför vill man dra ut sina tänder? VARFÖR?

    Haha! Underbart att det verkar gå bra för barnen på deras dagliga äventyr! Och ja, det är tidigt att vara hemifrån klockan 06:30! Jag vill inte ens tänka på vilken tid ni gick upp!!

    SvaraRadera