måndag 1 februari 2010

En grön matta.....

Under den tråkiga plastmattan i Jonatans nya rum så gömde sig en äkta 70-talsmatta. En grön med blommor...(Malin; tänkte på dig när jag såg den) Såg framför mig vilket härligt retrorum man skulle kunna göra där om man skulle vilja.



Vi hade dock redan inhandlat ett vitt laminatgolv som skulle läggas in. Min bror och jag ägnade en lördagkväll åt att förnya (och enligt oss) förbättra.

När halva golvet var lagt så kom Jonatan in och sa: Åååååå vilket fint golv! Dumma jag frågade vilket golv han menade. Det GRÖNA får jag till svar... Jaha, så har vi lagt in ett vitt golv helt i onödan då Jonatan ville behålla det gröna. Tack för det televerket!

Nu är han ju nöjd med sitt rum endå som tur är...

1 kommentar:

  1. Ja, håller med Jonatan, att ni kunde dölja det där fina golvet... Men det kanske inte är så kl att ha det när man planerat en annan stil på rummet och inhandlat sakerna redan. Ska man ha mattan kvar så vore det ju kul om resten och så var i samma stil! ;-)
    Ja, hade blivit uuuuuuurfint ihop med vår fd vägg i vårt badrum! ;-) NOT!!

    Kram MalinT

    SvaraRadera