tisdag 9 februari 2010

Vi måste ha fått den bästaste av dom bästa storebrorsorna....

Våran lilla stora kille är en riktig kille. Så mysig, så snäll, så artig (borta) och så omtänksam. Sen hans lilla syster kom till världen har han aldrig varit dum mot henne, inte visat svartsjuka, bara kärlek. Visst så vill han inte att hon ska krama honom HELA tiden. men han kramar gärna henne, klappar henne på kinden och berättar hur söt hon är. Hjälper henne när hon behöver hjälp och sjunger för henne när hon är ledsen. Man får nästan en tår i ögat när man tänker på vilken tur vi haft. Att den bästaste av dom bästa brorsorna kom till oss, och den sötaste av lillasystrar kom för att stanna..

För ett par kvällar sen när det var dags att gå och sova så hittade både Tony och jag ett varsitt "lambi lamm" under täcket. Dagen efter så frågade jag Jonatan om han hade lagt lammen i våran säng. "Ja, för att ni inte skulle behöva sova ensamma. Jag la en hund i Linnéas säng också" Och ja, mkt riktigt. I Linnéas säng, brevid hennes kudde så låg det en liten hund. Jonatan ville ju inte att hon skulle behöva sova ensam heller. Våran omtänksamma lilla stora kille.

2 kommentarer:

  1. Men åhå, man blir så rörd i hjärtat av att läsa sådant här. Det finns vänlighet i världen. I småbarsvärldar. Hur skall jag göra för att Abbe blir lika fin? Precis så vill jag ha dem, mina två småpojkar! Och du - sjukt snygga kläder du köpt. Gillade verkligen den där bilklänningen!

    SvaraRadera
  2. Men min älskade gullgubbe!! så söt han är och ja han är ju alltid söt och duktig men vad gulligt med djuren.
    Men är du förvånad över att han är denna goa kille? Det är ju klart han är så eftersom ni är så gulliga föräldrar. Fortsätt med det min kära. Kram från Gudmor

    SvaraRadera