tisdag 8 september 2009

Kul att klättra i trapp!

Ja, hur DUM får man (läs jag) vara ...... När Linnéa började klättra i trappen så säger man: "Vad DUKTIG du är!! Vad du KAN... Osv.......
Efter att ha jagat henne SVETTIG dagarna i ända låter man inte lika glad och munter...

"Men MÅSTE du klättra hela tiden?"

Det roliga är att när hon kryper förbi köket så stannar hon upp, söker mig med blicken, ser till att få ögonkontakt, sen bär det av i 110.....Med ett gurglande skratt.... Svårt att bli arg då det låter så härligt.... Synd bara att man inte hann få NÅGOT gjort på dagarna....

Om jag mot all förmodan skulle missa henne när hon kryper förbi, så ställer hon sig ett trappsetg upp och ropar,,, Mamma, mamma, mamma..... Och när jag kommer så hör man ett smatter av små fötter upp för trappen...


Hon brukar tjuva med sig Jonatans kepa för att se lite extra busig ut..

Behöver jag näma att det nu sitter en provisorisk grind för ???

Nu när hon inte längra har tillgång till trappen ägnar hon sig åt att äta det bästa hon vet.. (NEKTARINER) eller plocka ur stenarna ur landet... (och provsmaka när hon tror att ingen ser)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar