måndag 6 december 2010

Dag 1, Presentera mig själv...


Jag = en tjej som är 29 år, 8 månader, 25 dagar..... Eller är man fortfarande tjej då? Eller kanske en ung kvinna? Vart går gränserna ?

Jag är inte bara tjej, utan även mamma. Mamma till dom 2 underbaraste barn som vandrar på denna jord. I bland kan jag bara stanna upp och förundras över hur jag kan vara så lyckligt lottad att just dom 2 barnen kom till oss.

Oss ja! Jag är ju även en förlovad sambo men pappan till barnen. En härlig karl som har hängt med länge nu... Länge nog för att bättra på titeln sambo till man & fru. Vi är dock inte helt överens om den punkten.

Jag föddes i Falun den 11 mars 1981, så jag räknar mig själv som dalkulla. Pga pappas jobb så har jag fått se lite andra delar av Sverige och världen, vilket har gjort mig till den jag är i dag.
Men "Falun i mitt hjärta" fick mig tillbaka till Dalarna igen. Till ett rött hus med vita knutar. Snarlikt det som jag växte upp i.

Jag har nog alltid varit en glad och positiv tjej med ett bra tålamod. (som har blivit lite sämre med åren kan jag ärligt erkänna)
Jag har lätt för att lägga hela världen på mina axlar och oroa mig för allt. Även sådant som jag inte behöver oroa mig för. Blir lite jobbigt i längden, men sådan är jag.

Jag älskar min familj mer än ngt annat, men behöver även få vädra tankar med vänner. Bara sitta med en kopp te och gott sällskap och ladda batterierna.

Har lärt mig att utmana mina rädslor och lära mig av dom.

Jobbar som personlig assistent sen 9½ år tillbaka,,,

Ja, vad mer ska man tillägga? Jag älskar barnkläder. Är nog min stora last i livet :-)

vill du fråga ngt mer? Bara fråga, så kanske jag svarar....

1 kommentar:

  1. Jaa, kul att du är igågn igen! SKa bli kul att läsa om dina dagar... :-)

    Kusin!

    SvaraRadera