fredag 10 december 2010

Dag 5, Vad är kärlek?

.......när Linnéa kryper upp i sängen och säger "inte sova, bala mysa"
.......när stora killen Jonatan kryper upp brevid mig i soffan och "glömmer bort" att han är stor. Sitter nära, nära och myser.
.......när Tony har satt i motorvärmarsladden utan att jag bett om det.
.......ett upptappat bad med tända ljus...
.......när man är så trött att man håller på gå under och Tony snällt säger, det är din tur att ha sovmorgon..
........ en påse te från en nära vän som uppmuntran när man är nere.
........ett vykort i postlådan.....

Kärlek från familj och vänner. Kärlek från människor som bryr sig.

Ordet Kärlek är bara en sammanfattning på en drös kärleksfulla saker, händelser, som man är med om.....

Jag frågade Linnéa i dag: kan du säga "jag älskar dig?"
Linnéa svarar; "mamma älskar mig"...

Det är kärlek,,,,, Jag älskar min kära familj, och vänner.

1 kommentar: