fredag 13 mars 2009

Mmmmm...

Efter en god nattsömn (TROR att vi = Linnéa & jag sovit mellan 21:00-05:20) Eller jag somnade 23:00 men tösen somnade 21:00. Kan dock inte svära på att hon inte vaknat och velat ha mat men jag TROR att hon inte gjort det. Är så fruktansvärt trött så jag låter det hela vara osagt..


I vilket fall som helst så var det dags att inkassera födelsedagspresenten i dag. Tid var bokat till kl. 10:00.... och som vanligt så tyckte jag att SÅ HEMSK såg jag väll ändå inte ut i huvudet.. Eller? Får alltid sådan beslutsångest när det gäller klippning. Långt / kort? Det är frågan....


Tony och jag bestämde oss för att ta ett "före" och "efter" kort...



före


Efter det att vi tagit kortet så sa Tony; Vad du ser sliten ut..... (inte illa menat, bara rena rama sanningen) Och det värsta är att jag inte kan annat än att hålla med....... ( och nu har jag ändå lagt in det bästa av före korten, kan ju tänka er hur dom andra såg ut :-) )


Efter lite mer än 1½ timmes klippning och sminkning (och några timmar på stan/hos svärföräldrarna/m.m) så blev resultatet så här:



efter


Eller ungefär så här..(ser visserligen lika sliten ut här men såg piggare ut i verkligheten. På riktigt) Hade Läppstift på mig från början. 1:a gången i världshistorien (om man inte räknar med när man var tre äpplen hög och tjuv testade mammas). Men det var verkligen inte jag, så det "råkades" torkas bort.


Närmare 30 cm försvann från skallen. Jag som inte ens visste att jag hade så långt.. Känns ovant, men jag tror jag blev nöjd. TILLS jag står där själv med nytvättat hår och jäklas över att det INTE blir lika som när frissan fixade det.. Återstår att se.


Sen bar det av hemåt för att täcka tårtan som stod fylld och klar i kylskåpet. Dags för lite försenat födelsedagsfika. Mamma och pappa är på besök över helgen och tårtan skulle förtäras i deras sällskap. (glufsas i alltså...)


Tårtan var gudomlig rent ut sagt. OM det finns tårtor i himlen så tror jag att dom smakar som den här. Vita bottnar med fyllning av dumlefluff och hallonmos, täckt med chokladgrädde. Total lycka!

Tur att det finns en bit kvar att stoppa i sig i morgon.. Längtar redan. Dags att sova lite innan liten vaknar....

3 kommentarer:

  1. Din nya frisyr; Snygg, snyggare snyggast... Och den där bruna saken med blomster; God, godare godast!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg du har Therése! Roligt att läsa om dina små underverk, de är så söta! Skrattade när jag läste inlägget om Linnéa och hur hon lärt sig att göra pruttljud :D

    Fin du är i din nya frisyr!! Vilken rolig present! Och du, den där tårtan såg himmelskt god ut!! Kanske kan skicka över receptet till mig som snart också ska bjuda på födelsedagsfika??? Om jag nu vågar ge mig på o göra tårtor igen efter mitt senaste misslyckande =/

    Hoppas ni har en trevlig helg! Ska försöka hinna läsa din blogg så jag uppdateras om livet i Falun :) Ha det så bra!

    Många kramar till er alla fyra från oss i Göteborg! :)

    SvaraRadera
  3. Så du tjuvade av mammas läppstift när du var liten? nu kommer det fram här minsann...

    :D

    SvaraRadera