torsdag 26 mars 2009

Snorigt, men soligt!

Ja det är skönt att solen skiner när man förövrigt är trött och Linnéa super snorig. Blivit lite mera sova i natt i alla fall..

Skönt!!

Barnen "syskonmatchade" kläderna i går.. Länge leve "fem myror är fler......"

Var in till stan en vända i går och handlade super bra burkar att ha hemgjord barnmat i.. Kostade bara 9:- /3 pack (istället för 29:-). Fyndade även pipmuggar för halva priset, så nu ska det bli hårdkörning på vällingfronten med dom. Se om vi kan få till det..... Önska oss lycka till...
När jag var på stan så fann jag den här häftiga "gubbkepsen" på åhlens. Kunde inte motstå den då hon tidigare fått ett par "gubb byxor"...

Även om jag inte fått i henne några jätte mängder med mat så var hon i alla fall så här glad när hon åt tidigare i dag..Passade på att knapra lite majskrok på eftermiddagen. Och jag menar verkligen knapra. Tidigare har hon sugit i sig den men nu hade hon helt plötsligt kommit på att hon har ett par små risgryn hon kunde använda. ( vilket hon är väldigt duktig på att använda på mig emellanåt.... :-( ) upptäckte även att man kan äta den utan att hålla i den....

På eftermiddagen hann vi även med lite pulka åkning i backen till Jonatans stora glädje. Jonatan och ett par grannbarn åkte och hade skojj. Linnéa sov sig igenom skojjigheterna.

Nu sover dom små så sött, och det är dags för mig att tappa upp den hemkokta saften på flaskor. Ja tro det eller ej men jag har "saftat" i dag. Fick en underbar kok/bakbok av L8 i present som nu har invigits. Fanns recept på svartvinbärs saft i den och då jag råkade ha 3 liter vinbär i frysen som bara tog upp plats så har nu vinbären förvandlats till saft. Om den går att dricka återstår att se i morgon... (hoppas!)

Sist men absolut inte minst så ska jag passa på att säga GRATTIS till Jonna i Gbg. Som jag tycker mkt om men träffar alldeles för sällan. Kramar till dig!

2 kommentarer:

  1. Fina barn du har! Men jag måste få säga att kläderna är fina med. Alfred va med och släkt matcha igår! Kika i min blågg! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!
    Passade på o läsa din blogg medan Leija tar en liten tupplur.. Du e verkligen duktig på att uppdatera din blogg! Jag är imponerad!
    Så Linnéa har oxå en sväng av förkylning? Leija har varit jättedålig här hemma... Jättejobbigt! Men nu börjar hon bli frisk.

    Tack för kortet som jag fick! Du e för gullig du! Hoppas att vi ses till sommaren, det hade varit himla kul!!

    Ha det så bra, så hörs vi snart igen! Många kramar från ett slaskigt Gbg!

    SvaraRadera